0%
Impactul viitor al serviciilor de livrare si take-away, strategiile de servire a mesei si asteptarile clientilor

Desi nu mai vorbim despre asta de mai bine de un an, pandemia a schimbat pentru totdeauna asteptarile clientilor fata de industria serviciilor alimentare, mai ales cand vine vorba de segmentul celor de livrare si take-away. Clientii doresc sa comande mancare de oriunde si se asteapta la solutii adecvate de livrare a preparatelor culinare, din partea fiecarui restaurant sau bistro de la care comanda.

Acestia tind sa apeleze la serviciile de livrare la domiciliu din comoditate, dar comoditatea este asteptata atat in procesul de livrare, cat si in cel de comanda a preparatelor. Acest trend inseamna ca restaurantele ar trebui sa livreze prompt preparate de calitate, dar in acelasi timp si sa asigure un serviciu sau experienta de comanda rationalizat, sigur si usor de utilizat.

Stim cu totii ca restaurantele functioneaza pe marje extrem de mici. Noi elemente de meniu, specialitati, meniuri de sezon- operatorii cauta intotdeauna modalitati de a creste profiturile. Oferirea optiunilor pentru comenzi de tip take-away sau livrare la domiciliu poate ajuta, daca este facuta corect. Iata cateva recomandari pentru solutiile de livrare a preparatelor, pentru a va asigura ca strategia proprie de preparatee to-go mentine un operational fara provocari pentru personal si pentru clienti.

Strategii de servire a mesei si recomandari pentru companiile specializate pe serviciile de livrare in Horeca

In ultimii 3 ani, segmentul Horeca s-a schimbat prin adaptarea la noile conditii de piata si la asteptarile in continua evolutie a propriilor clienti. Solutiile de livrare a preparatelor la domiciliu trebuie de asemenea sa se adapteze schimbarii comportamentului clientilor si sa asigure profitabilitatea restaurantelor. Cum gestioneaza restaurantele serviciul de livrare? Au multe de luat in considerare acum, cand clientii se asteapta sa comande mancare de oriunde. Iata cateva recomandari pentru operatorii de restaurante, pentru a tine pasul si pentru a valorifica noul trend ascendent al serviciilor de livrare si take-away.

Oferiti optiuni de comanda online

Posibilitatea de a accesa site-ul unui restaurant si de a comanda preparatele preferate de oriunde permite clientilor sa plaseze comenzi din impuls si fara a fi nevoie sa planifice in avans. Acesta este un avantaj pentru restaurantele care gestioneaza comenzile de tip take-away si cele cu livrare. De fapt, potrivit ultimelor statistici, 53% dintre adulti considera ca plasarea comenzilor de tip take-away  este esentiala pentru propriul stil de viata. Asigurarea unui acces facil al clientilor la plasarea unei comenzi poate face  diferenta intre plasarea unei comenzi la restaurantul dvs. sau alegerea unei locatii concurente.

Programati angajatii potriviti

Nu puteti desemna pe oricine sa lucreze in acest segment operational de comenzi pentru take-away si livrari. Trebuie sa fie o persoana cu calitati de comunicator, care poate raspunde la intrebari despre elementele din meniu, ingrediente si pregatirea acestora, cineva care este in cele din urma confortabil in dialogul direct cu clientii. Doriti pe cineva care poate oferi o prima impresie excelenta intr-o perioada scurta de timp si poate pune nevoile clientului pe primul loc. Adoptarea unei strategii definite pentru serviciile de take-away si livrari este de asemenea o modalitate excelenta de a sustine angajatii in climatul actual, deci asigurati-va ca angajatii dvs. sunt cu adevarat orientati catre proprii clienti.

Atentie la sensibilitatea clientilor la pret

Administrarea unui serviciu de livrare sau take-away pentru un restaurant inseamna mentinerea unui contact permanent cu ce se intampla in segmentul propriu de piata locala si sa fie constient de ceea ce face concurenta. Bucatariile de tip ghost kitchen de exemplu, au costuri reduse cu propria locatie, in timp ce distributia lor este limitata doar la segmentul serviciilor de livrare. Insa o unitate de tip ghost kitchen poate marca diverse concepte de meniu, poate avea optiuni facile de comanda, poate promova si livra la un cost mult mai mic decat un restaurant traditional, care se bazeaza pe serviciul la masa.

Rearanjarea fluxurilor de lucru pentru a permite integrarea sau optimizarea serviciilor de take-away si livrare la domiciliu

Mai multe comenzi de take-away si livrare la domiciliu inseamna uneori ca statiile de lucru dintr-o bucatarie profesionala trebuie re-configurate, pentru valorificarea la maxim a proceselor operationale. Eficientizati aceste procese. Desemnati zone specifice din bucatarie pentru fiecare etapa a procesului de preparare si gatire, inclusiv ambalarea si etichetarea, pentru comenzile de livrare. De asemenea, acordati timp pentru a re-evalua fluxul operational din bucatarie. Avand statii de lucru in locuri in care traficul personalul nu interfereaza, poate ajuta atat la siguranta intregii activitati (inclusiv eliminarea riscurilor de contaminare incrucisata), cat si la eficienta acesteia. Se recomanda de exemplu existenta unei zone de separatie distincta intre bucataria calda si cea de ambalare si mentinere la cald a preparatelor pentru livrare sau take-away, demarcate prin includerea unor dulapuri calde cu deschidere spre statia de lucru principala, astfel incat personalul din bucatarie sa nu fie nevoit sa paraseasca zona de lucru pentru a pregati si livra mancarea catre clienti sau operatorii de livrare la domiciliu. De asemenea, se recomanda adaugarea de echipamente care integreaza diverse automatizari - cresterea vitezei de lucru devine astfel un multiplicator, fara a necesita suplimentarea fortei de munca prezente -, echipamentele automate pot sustine cu succes procesele de preparare si ambalare - pregatire pentru livrare sau take-away.

Analizati cat din propria afacere este gestionata cu ajutorul serviciilor de take-away si livrare la domiciliu

Modelul de business s-a schimbat sensibil in ultimii ani, iar serviciile de take-away si livrare se schimba din nou acum, cand viata a revenit la normal. Intr-o piata dominata de servicii prompte precum Uber si  Glovo, sau de binging precum Netflix, clientii de astazi vor sa comande preparatele preferate de oriunde, dar in acelasi timp nu sunt dispusi sa renunte la confortul pe care il ofera serviciile de take-away si livrare la domiciliu. Pe masura ce lucrurile se schimba – din nou -, proprietarii de locatii Horeca ar trebui sa acorde atentie la cat de mult din afacerea lor provine din serviciul la masa, in restaurant, versus cel de livrare, pentru a intelege cum trebuie sa se adapteze noului trend.

O analiza financiara ar trebui sa ia in considerare, de asemenea, daca restaurantul este sau ar trebui să fie prezent pe aplicatii populare precum Glovo, Tazz sau Bolt. Aceste platforme ajuta cu siguranta la obtinerea mai multor comenzi, dar prezinta de asemenea un cost aditional. Un restaurant care ofera optiuni de take-away si livrare la domiciliu, precum si optiuni de livrare prin acesti operatori specializati, ar trebui sa asigure o zona distincta, cu acces usor, atat pentru clienti cat si pentru operatori, pentru preluarea diferitelor  tipuri de comenzi.

SOLICITA
CONSULTANTA

Doriti mai multe detalii despre solutiile potrivite pentru configurarea si optimizarea fluxurilor operationale pentru integrarea serviciilor de take- away si livrare? 
Discutati cu unul dintre expertii nostri pentru solutii personalizate pentru afacerea dumneavoastra.